One thing Rapp has learned is that high - priced entrees on the menu boost revenu for the restaurant - even if no one buys them.
렙은 앙트레를 아무도 주문하지 않는다고 해도, 그것의 가격을 높게 매길 때 레스토랑 매출이 크게 오른다는 것을 알았다.
▶ revenu 수입
Why?
Because even though peole generally won't buy the most expensive dish on the menu, they will order the second most expensive dish.
왜 그런가?
사람들은 비록 가장 비싼 요리를 주문하지는 않을지언정, 그다음 가격대의 요리는 주문하기 때문이다.
Thus, by creating an expensive dish, a restaurant can lure customers into ordering the second most expensive choice (which can be cleverly engineered to deliver a higher profit margin).
그러므로, 가게 주인은 가장 비싼 가격대의 요리를 메뉴판에 올림으로써 손님들로 하여금 그다음으로 비싼 가격대의 요리를 선택하도록 유도한다.
물론 두번째로 비싼 가격대의 요리는 충분한 이윤이 남도록 교묘하게 배치한 메뉴다.
▶ lure 유혹하다, 끌어들이다
▶ engineer 운영하다/ 기술자
Relativity is (relatively) easy to understand.
But there's one aspect of relativity that consistently trips us up.
상대성을 이해하기란 상대적으로 어렵지 않지만, 우리는 상대성이 가진 한 가지 특성 때문에 늘 골탕을 먹는다.
▶ trip up 딴죽을 걸다
It's this : we not only tend to compare things with one another but also tend to focus on comparing things that are easily comparable - and avoid comparing things that cannot be compared easily.
즉, 우리에게는 이것과 저것을 비교하고자 하는 성향만 있는 것이 아니라, 서로 비교하기 쉬운 것만 비교하려는 경향이 있다.
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